- Menu przedmiotowe
- Podatki i opłaty lokalne
Wydanie decyzji w sprawie umorzenia
WYDAWANIE DECYZJI W SPRAWIE UMORZENIA, ODROCZENIA TERMINU PŁATNOŚCI, ROZŁOŻENIA NA RATY PODATKU OD ZALEGŁOŚCI PODATKOWYCH I ODSETEK ZA ZWŁOKĘ Z TYTUŁU PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO, LEŚNEGO, OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH
WYMAGANE DOKUMENTY
1. Pisemny wniosek o umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności podatku , oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę, powinien zawierać:
- imię i nazwisko strony składającej wniosek,
- adres strony,
- NIP strony,
- wskazanie organu, do którego kierowane jest podanie,
- miejscowość i datę sporządzenia pisma,
- dokładne określenie żądania, z jakim strona występuje do organu podatkowego,
- uzasadnienie
- wskazanie dowodów lub okoliczności, przemawiających za zasadnością żądania strony,
2. Załączniki:
- zaświadczenie o zarobkach z miejsca pracy,
- odcinek od renty lub emerytury,
- dochody członków rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
- udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkania( rachunki, faktury),
- inne dokumenty
- na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego
3. Jeżeli przedsiębiorca ubiega się o pomoc de minimis, zobowiązany jest do przedłożenia organowi udzielającemu pomocy de minimis:
- zaświadczeń o udzielonej pomocy jaką otrzymał w roku, w którym ubiega sie o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie,
- oświadczenia o wielkości i przeznaczeniu pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
Jeżeli przedsiębiorca ubiega się o pomoc inną niż pomoc de minimis, to jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy takich samych dokumentów jak przedsiębiorca ubiegający się o pomoc de minimis.
MIEJSCE ZŁOŻENIA i ODBIORU DOKUMENTÓW
Sekretariat Urzędu Gminy lub pokój nr 7 , ul. Dworcowa 15, 86-160 Warlubie
TERMIN ODPOWIEDZI
- Do 1 miesiąca.
- Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.
TRYB ODWOŁAWCZY
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Wójta Gminy Warlubie.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz.70)
- Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2024 r. poz.1176)
- Ustawa z dnia 30 października 2002 R o podatku leśnym (Dz. U. z 2019 poz.888) 4. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r., poz. 2383)
Załączniki
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (236,95KB)